Slechts een op de drie bedrijven benut de volledige kracht van data-analytics
Den Haag, 6 november 2018 – Experian heeft voor de regio’s Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) een krachtige, nieuwe analytics-oplossing geïntroduceerd. De oplossing helpt bedrijven om snellere, betrouwbaardere en beter onderlegde beslissingen te nemen.
Experian Ascend Analytics on Demand is een volledig geïntegreerd data- en analytics-platform. De oplossing wordt geïntroduceerd op een moment dat nieuwe opkomende databronnen, geavanceerde analytics, inzichten en digitale transformatie bij veel beslissers top-of-mind zijn.
Recent onderzoek [1] toont aan dat momenteel slechts 30 procent van de senior beslissers gebruik maakt van het volledige potentieel van data-analytics-software. Twee op de vijf senior beslissers geeft daarnaast aan dat ze hun performance nog steeds baseren op subjectieve meningen en instinct. Een duidelijke meerderheid (78 procent) zegt echter van plan te zijn te investeren in geavanceerde analytics om het businessinzicht te verbeteren, of van plan te zijn hun analytics-mogelijkheden de komende twaalf maanden te verbeteren.
Experian Ascend Analytics on Demand biedt bedrijven van elke omvang toegang tot een breed scala van geanonimiseerde Experian-data. Gecombineerd met toonaangevende analytische mogelijkheden, stelt het platform gebruikers in staat om de belangrijkste inzichten voor hun klanten te identificeren en zo hun groei te stimuleren.
“Om in de huidige economie te kunnen concurreren, moeten bedrijven snel toegang hebben tot een breed scala van data-assets en deze ook begrijpen. Zo kunnen ze hun markt bijbenen en consistente resultaten leveren om hun klanten goed te bedienen.” Aldus Francesco Nazzarri, Managing Director of Commercial Strategy UK & EMEA bij Experian.
“Dat is precies wat Ascend doet. Het zet snel grote hoeveelheden data om in slimme, bruikbare inzichten door gebruik te maken van de nieuwste analyse-innovaties, machine learning en kunstmatige intelligentie. Ascend is een integraal onderdeel van ons pakket van toonaangevende innovaties die allemaal ontworpen zijn om het volledige potentieel van big data voor bedrijven te benutten en te versnellen. En daar komt bij dat Ascend naadloos kan worden geïntegreerd met PowerCurve, onze bekende oplossing voor decisioning- en workflowsoftware. We kunnen onze klanten helpen om de tijd waarin het plannen en implementeren van nieuwe strategieën veel maanden in beslag nam, te veranderen naar een situatie waarin dezelfde activiteiten nog slechts enkele dagen duren.
“We hebben de afgelopen 24 maanden met succes Ascend geïmplementeerd bij verschillende wereldwijde klanten en het heeft zich bewezen als een uiterst krachtige en veelzijdige oplossing. Onze klanten gebruiken het effectief voor de ontwikkeling van nieuwe producten, benchmarking, prestatiemeting en marktuitbreiding, en bij het nemen van veel meer intelligente beslissingen. De mogelijkheden zijn echt eindeloos.”
Klanten kunnen Ascend gebruiken om hun eigen voorspellingsmodellen te bouwen en beslissingen te nemen door het toepassen van machine learning en kunstmatige intelligentie-technieken op geanonimiseerde credit-, client- en alternatieve data van Experian om zo een compleet inzicht te creëren. De machine learning-tools maken gebruik van diverse contentlagen om diepgaande inzichten te verkrijgen over bedrijven en consumenten. De resultaten worden binnen enkele seconden gegenereerd via flexibele zelfbedieningstools en duidelijke visualisaties die geschikt zijn voor ervaren besluitvormers. Dit alles is voorzien van uitstekende gegevensbeveiliging. De introductie van Ascend markeert de eerste keer dat dit niveau van op maat gemaakte hulp en directe analyses beschikbaar is voor interne data-analisten en hun teams in EMEA.
De introductie van Ascend in EMEA volgt na een succesvolle introductie in zowel het Verenigd Koninkrijk als Noord-Amerika. Het platform is een integraal onderdeel van Experians pakket van toonaangevende innovaties die bedrijven helpt besluiten te nemen op basis van maximale informatie in een digitale wereld.
[1] Forrester Consulting ondervroeg op verzoek van Experian ruim zevenhonderd beslissers in EMEA, die verantwoordelijk zijn voor, of invloed hebben op klantgegevens, analytics, risico’s en mkb-services.